Je krijgt garantie gedurende de gehele looptijd.
Grootste aanbod van NL
Wij hebben 330.734 huishoudelijke hulpen.
Geen wachtlijsten
Meer dan 87% van de aanvragers vindt binnen 3 dagen een huishoudelijke hulp.
Veelgestelde vragen
Algemene vragen
- Hoe regel ik een huishoudelijke hulp (m/v) via jullie?
- Vinden jullie gegarandeerd een huishoudelijke hulp (m/v) voor mij?
- Wat als de huishoudelijke hulp (m/v) niet aan mijn wensen voldoet?
- Zijn jullie ook actief in mijn woonplaats?
- Welke leeftijd heeft de huishoudelijke hulp (m/v)?
- Ik ontvang geen mail van jullie, hoe kan dat?
- Kunnen jullie mij garanderen dat ik word gekoppeld aan een huishoudelijke hulp (m/v) met ervaring?
- Is de hulp altijd een vrouw?
- Wat wordt er gedaan om de kwaliteit van de huishoudelijke hulp (m/v) te vergroten?
Financiële vragen
- Hoe betaal ik mijn abonnement?
- Ik heb nog geen huishoudelijke hulp (m/v), moet ik al maandelijks betalen?
- Betaal ik aan jullie of aan de huishoudelijke hulp (m/v) zelf?
- Betaal ik de huishoudelijke hulp (m/v) nog vakantiegeld?
- Wat kan ik voor het uurtarief van € 15,- van mijn huishoudelijke hulp (m/v) verwachten?
- Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe doe ik dat?
- Waar zijn de maandelijkse kosten van het abonnement voor?
- Heeft de huishoudelijke hulp recht op een reiskostenvergoeding?
Procedurele vragen
Wetgeving
Overige vragen
Algemene vragen
Hoe regel ik een huishoudelijke hulp (m/v) via jullie?
Je vindt een huishoudelijke hulp door het inschrijfformulier in te vullen en een aanvraag te doen. Vervolgens zoeken wij een geschikte huishoudelijke hulp voor jou.
Vinden jullie gegarandeerd een huishoudelijke hulp (m/v) voor mij?
De kans is klein dat wij geen huishoudelijke hulp voor je vinden. Wij hebben de grootste database van Nederland. Het kan zijn dat wij op het moment van de aanvraag geen huishoudelijke hulp hebben die aan jouw opgegeven eisen voldoet. Als dit het geval is, hoor je dit binnen elf werkdagen na het indienen van de aanvraag.
Wat als de huishoudelijke hulp (m/v) niet aan mijn wensen voldoet?
Wij zoeken een huishoudelijke hulp die past bij jouw aanvraag. Je kunt bij ons aangeven als je toch niet tevreden bent over de hulp. Wij gaan dan op zoek naar een nieuwe kandidaat. Dit is inbegrepen bij het abonnement, dus je betaalt hier geen toeslag voor.
Zijn jullie ook actief in mijn woonplaats?
Wij zijn actief in heel Nederland, dus ook in jouw woonplaats.
Welke leeftijd heeft de huishoudelijke hulp (m/v)?
Onze huishoudelijke hulp zijn minimaal zestien jaar oud.
Ik ontvang geen mail van jullie, hoe kan dat?
Soms belanden e-mails per ongeluk bij de ongewenste e-mails of onder het kopje 'spam'. Als je een e-mail van ons verwacht, maar niet kunt vinden, kijk dan eerst daar. Als je de e-mail echt niet kunt vinden, neem dan contact met ons op.
Kunnen jullie mij garanderen dat ik word gekoppeld aan een huishoudelijke hulp (m/v) met ervaring?
Een goede hulp is niet altijd een huishoudelijke hulp met ervaring. Als je met zekerheid gekoppeld wil worden aan een huishoudelijke hulp met ervaring, verwijzen wij je graag door naar www.tophulp.nl. Hier staan uitsluitend hulpen ingeschreven die al een tijdje schoonmaken.
Is de hulp altijd een vrouw?
Nee. Iedereen kan zich bij ons inschrijven en iedereen kan schoonmaken. Je krijgt dus niet per se een vrouwelijke hulp.
Wat wordt er gedaan om de kwaliteit van de huishoudelijke hulp (m/v) te vergroten?
Wij bieden al onze huishoudelijke hulps een training aan om de kwaliteit te verbeteren. De huishoudelijke hulps ontvangen hiervoor een certificaat.
Financiële vragen
Hoe betaal ik mijn abonnement?
Je betaalt het abonnement via een automatische incasso. Wij zullen uiteraard nooit zonder toestemming geld van jouw rekening afschrijven.
Ik heb nog geen huishoudelijke hulp (m/v), moet ik al maandelijks betalen?
Je betaalt pas als je van ons de gegevens van een huishoudelijke hulp hebt ontvangen. Op dat moment start jouw abonnement, inclusief garantie en een fonds voor schade.
Betaal ik aan jullie of aan de huishoudelijke hulp (m/v) zelf?
Je betaalt rechtstreeks aan de huishoudelijke hulp. Je betaalt de huishoudelijke hulp altijd een standaard uurtarief van € 15,-. Jouw hulp hoeft niets af te dragen aan ons. Maak met de huishoudelijke hulp afspraken over de uitbetaling van de gewerkte uren.
Betaal ik de huishoudelijke hulp (m/v) nog vakantiegeld?
Je betaalt de huishoudelijke hulp een uurtarief van € 15,-. Dit is inclusief 8% vakantiegeld. Kijk voor meer informatie op de site van de Rijksoverheid.
Wat kan ik voor het uurtarief van € 15,- van mijn huishoudelijke hulp (m/v) verwachten?
Alle taken in en rondom het huis die de huishoudelijke hulp in jouw opdracht uitvoert, vallen onder het uurtarief. Hierbij kun je denken aan schoonmaaktaken, wassen, werk in de tuin of het halen van de boodschappen.
Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe doe ik dat?
Je sluit het abonnement altijd af voor minimaal één jaar. Na dit jaar kun je het abonnement per maand opzeggen. Dit doe je in jouw persoonlijke account.
Waar zijn de maandelijkse kosten van het abonnement voor?
Het abonnement zorgt dat jij onbezorgd een huishoudelijke hulp in huis heeft:
- Fonds bij schade veroorzaakt door de hulp;
- Vervangende huishoudelijke hulp als de hulp stopt;
- Account met online administratie.
Heeft de huishoudelijke hulp recht op een reiskostenvergoeding?
Wij doen ons best een huishoudelijke hulp te vinden die bij jou in de buurt woont. Je hoeft daarom geen reiskostenvergoeding aan de huishoudelijke hulp te betalen. Woont jouw huishoudelijke hulp verder weg? Ook dan hoef je geen reiskostenvergoeding te betalen. De huishoudelijke hulp beslist zelf of hij of zij wel of niet bij jou aan het werk wil. En de huishoudelijke hulp weet ook dat hij of zij geen aanspraak kan maken op een reiskostenvergoeding.
Procedurele vragen
Moet ik zelf voor schoonmaakmiddelen zorgen of neemt de huishoudelijke hulp (m/v) die mee?
Je moet zelf schoonmaakmiddelen regelen. Via ons kun je korting op kwalitatief goede schoonmaakmiddelen krijgen.
Hoe zit het met een contract tussen mij en mijn huishoudelijke hulp (m/v)?
Je hebt wettelijk gezien een arbeidsovereenkomst met de huishoudelijke hulp. Dit kan zowel een mondelinge als een schriftelijke afspraak zijn over de inhoud van het werk, de uitbetaling van het loon, de werktijden enzovoort. Wij hebben een standaard contract. Je kunt dit contract downloaden zodra je een aanvraag hebt ingediend.
Wat moet ik doen als mijn huishoudelijke hulp (m/v) ziek is?
Is de huishoudelijke hulp ziek, dan kun je vragen of jouw hulp op een andere dag kan werken. Kijk voor meer informatie op de site van de Rijksoverheid.
Waar kan ik terecht met een klacht?
Je kunt contact met ons opnemen. Onze medewerkers nemen jouw klacht in behandeling en zoeken samen met jou naar een passende oplossing. Ben je niet tevreden met de afhandeling van de klacht, dan kun je ons klachtenformulier invullen. Jouw klacht wordt door de directie nogmaals in behandeling genomen.
Wetgeving
Moet ik mijn huishoudelijke hulp (m/v) opgeven aan de Belastingdienst?
Als jouw huishoudelijke hulp maximaal drie dagen per week bij jou werkt, dan valt hij of zij onder de regeling 'vrijgesteld huispersoneel'. Alle werkzaamheden die in en rondom de woning plaatsvinden vallen onder deze regeling. Concreet houdt de regeling in dat jij als opdrachtgever geen loonbelasting en premies afdraagt als je maximaal drie dagen per week met dezelfde huishoudelijke hulp samenwerkt. De huishoudelijke hulp hoeft zich niet in te schrijven bij de KvK en geen btw te heffen.
Je moet jouw huishoudelijke hulp wel aanmelden bij de Belastingdienst als hij of zij vier of meer dagen per week bij jou werkt. In dit geval moet je ook zelf de salarisadministratie uitvoeren. Let er op dat jij jouw huishoudelijke hulp op tijd bij de Belastingdienst aanmeldt. Als je de salarisadministratie niet zelf kunt of wilt uitvoeren, dan kun je contact met ons opnemen. Wij kunnen jou dan, indien gewenst, in contact brengen met een administratiekantoor.
Is mijn huishoudelijke hulp (m/v) aansprakelijk voor schade?
Nee. In ons abonnement is een fonds voor schade opgenomen. Je kunt een schadeclaim indienen via deze vergoeding. Als de schade niet gedekt wordt door jouw eigen verzekering of als je eigen risico moet betalen, kun je terugvallen op deze vergoeding.
Gaat de huishoudelijke hulp (m/v) als ZZP'er aan het werk?
Nee, jouw huishoudelijke hulp valt onder de Regeling Dienstverlening aan Huis. Voor werkgevers scheelt deze regeling een hoop administratieve verplichtingen. Er hoeft geen loonbelasting of premie meer betaald te worden.
Overige vragen
Is het ook mogelijk om jullie in te schakelen als er sprake is van zorgbehoefte?
Ja. Als je een Persoonsgebonden Budget (PGB) ontvangt, verwijzen wij je door naar www.pgb-huishoudelijkehulp.nl. Deze website richt zich speciaal op mensen die een PGB ontvangen.
PGB is een bijdrage die je ontvangt als je wegens ziekte, handicap of ouderdom zorg nodig hebt. Het is een alternatief voor reguliere zorg via een zorginstelling. Is er sprake van een zorgbehoefte, maar ontvang je geen Persoonsgebonden Budget? Neem dan contact op met jouw gemeente (WMO). Zij kunnen nagaan of je recht hebt op PGB.
Kan ik voor mijn bedrijf een huishoudelijke hulp (m/v) aanvragen?
Ja. Via Schoonmaakstervoorbedrijven.nl kun je een huishoudelijke hulp aanvragen voor jouw bedrijf.
Ik ben op zoek naar een huishoudelijke hulp (m/v) tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling. Kan dat?
Je kunt een tijdelijke huishoudelijke hulp regelen via Huishoudhulprondombevalling.nl.